Δράση. Περιβάλλον Παιδεία Πολιτισμός
Δράση
 

Το κακό Marketing των Φιλελευθέρων!

Αναρτήθηκε 08/06/2016
Του/Της Θάλειας Ντόκα

Σίγουρα όλοι μας έχουμε να διηγηθούμε μια ιστορία όπου κάποιος, κάποτε, σε μια παρέα, μας κατηγόρησε για την ευθύνη που φέρουμε οι Φιλελεύθεροι ως προς τις πολιτικές που εφαρμόζονται και πνίγουν την Ελλάδα στα χρόνια των μνημονίων.

Σε περιόδους ευμάρειας και δανεικών, κανείς δεν ενδιαφέρεται για την όποια πολιτική εφαρμόζεται, όλοι μας νιώθουμε «πλούσιοι» και πάνω από όλα ώριμοι πολιτικά και δημοκράτες. Μέχρι που ξέσπασε η κρίση, χάθηκαν καριέρες και όνειρα και δε μας έμεινε τίποτα, ούτε το ιδεολογικό πρόσημο, μιας και οι περισσότεροι δεν είχαν ποτέ, αλλά τί να την κάνεις την ιδεολογία όταν έχεις δανεικά και αγύριστα, όπως πολλοί πίστευαν;

 Στα νέα δεδομένα εμείς οι Φιλελεύθεροι φανήκαμε απροετοίμαστοι στην αρχή αλλά κάτω από την πίεση του χρόνου και της χρεοκοπίας, πήραμε τη μεγάλη απόφαση και έτσι η Δράση, η Δημιουργία Ξανά! και η Φιλελεύθερη Συμμαχία ανακοίνωσαν την κοινή κάθοδο στις εκλογές του 2012! Το απογοητευτικό αποτελέσματα διέψευσε και τους πιο αισιόδοξους και πέρα από τις ερμηνείες που έχει δώσει ο καθένας για την ήττα, θεωρώ πως μας διεφεύγει κάτι εξίσου σημαντικό, η διεισδυτικότητά μας στο κοινό.

Για να αντιληφθούμε καλύτερα πως λειτουργεί η αγορά, ας υποθέσουμε πως έχουμε στα χέρια μας ένα προϊόν, ας το ονομάσουμε αυθόρμητα «Φιλελεύθερο», το οποίο σαν Διευθυντές Marketing κάποια στιγμή  λανσάραμε στην αγορά, σε ένα περιβάλλον αρκετά μεταβαλλόμενο, το οποίο όμως αυτή τη στιγμή, παρόλο που οι συνθήκες είναι ιδανικές.. δεν πουλάει! Είμαστε πια στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να αποφασίσουμε, τί θα κάνουμε με το προϊόν μας, Να το καταργήσουμε; Να του αλλάξουμε συσκευασία; Μήπως φταίνε οι πωλητές; Ακολουθούμε λάθος Στρατηγική; Το σίγουρο είναι πως μας λείπουν οι πόροι, πράγμα που σημαίνει πως ό, τι και να αποφασίσουμε, πρέπει να λάβουμε και αυτό υπόψη. Επίσης, η αγορά στην οποία απευθυνόμαστε δεν είναι σε καλύτερη κατάσταση από οικονομικής πλευράς.

Μέσα σε όλα αυτά, το «Φιλελεύθερο» προϊόν μας διατίθεται σε πολλές αποχρώσεις και σχέδια μιας και ανήκουμε όλοι σε μια παρέα φίλων όπου η κάθε ομάδα έχει αποφασίσει να το λανσάρει με το δικό της τρόπο (δεν ξέρω αν είναι παγκόσμια πρωτοτυπία αλλά εμείς ως ντίβες που είμαστε το έχουμε καταφέρει)!

Ακόμα καλύτερα, έχουμε προσφέρει αφιλοκερδώς μια παραλλαγή του δικού μας προϊόντος στον ανταγωνιστή που πουλάει το προϊόν «ΝΔ» και διαπιστώνουμε πως όχι μόνο τα πηγαίνει καλύτερα, «κλέβει» και τους πελάτες μας!

Αν θέλουμε να θεωρούμαστε σοβαρή εταιρεία (με έδρα την Ελλάδα πάντα), θα πρέπει να είχαμε ήδη σχεδιάσει ένα αξιόπιστο marketing plan (ανάλυση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, SWOT analysis – strengths, weaknesses – opportunities – threats, στόχους και στρατηγικές, σχέδιο δράσης), και να είμαστε ήδη στο στάδιο της υλοποίησης.

Λογικά θα επιλέγαμε τη στρατηγική Διείσδυσης που αναφέρεται στην ανάπτυξη των πωλήσεων στην αγορά στην οποία ήδη βρίσκεται η επιχείρηση με το προϊόν που ήδη έχουμε. Απέναντι στους ανταγωνιστές μας λογικά θα είχαμε ένα προβληματισμό αν θα πρέπει να θεωρούμε την εταιρεία μας “ακολουθητή”, που προστατεύει το σχετικά μικρό μερίδιό της και δεν έχει φιλοδοξίες κατάκτησης των πρώτων θέσεων ή είμαστε η εταιρεία (nicher), που απευθυνεται σε συγκεκριμένους πελάτες με εκλεπτυσμένα γούστα. Με λίγα λόγια, MITSUBISHI ή JAGUAR?

Άφησα για το τέλος τη λεγόμενη τοποθέτηση προϊόντος, το γνωστό positioning, το οποίο θα δώσει στην αγορά στόχο μια ιδιαιτερότητα, τόσο σε σχέση με τα ανταγωνιστικά όσο και ως προς την κάλυψη των αναγκών της. Εδώ εμείς παραδώσαμε τα κλειδιά στους ανταγωνιστές, στον “ηγέτη” για την ακρίβεια που πουλάει το προϊόν «πρώτη φορά αριστερά» και παρακολουθούμε χλευάζοντάς τον στο Facebook πως καταστρέφει το προϊόν μας. Τί κάνει λοιπόν ο leader? Κατηγορεί το «Φιλελεύθερο» προϊόν μας πως καταστρέφει την οικονομία, τη στιγμή που αυτός ηγείται αυτής, απειλεί πως θα το καταργήσει από την αγορά και του έχουμε επιτρέψει, να μετονομάσει δικά του προϊόντα, τη «λιτότητα» και τους «φόρους», ως «Φιλελεύθερο»!

Ποια η δική μας τοποθέτηση; Χλεύη και απαξίωση, φτάνουν όμως; Φροντίσαμε να ενημερώσουμε την αγορά στόχο μας, τί είναι Φιλελευθερισμός; Ποιες οι αξίες του; Τί πρεσβεύει; Πώς θα είναι η Ελλάδα αν επιτέλους εφαρμοστούν οι αρχές του; Κάποιοι θα μου πείτε το προσπάθησαν αλλά ένας κούκος φέρνει την άνοιξη;

Σε μια πραγματική εταιρεία, οι διευθυντές πωλήσεων θα είχαν απολυθεί και ίσως είχε κλείσει και η ίδια, στο δικό μας κόσμο, καλό θα ήταν να ανασυνταχθούμε και να βρούμε τρόπους διείσδυσης σε μια αγορά που διψάει για λύσεις και όχι για ψευδοπροφήτες.

Συνεχίζεται...

 

*Το άρθρο δημοσιεύτηκε: marketnews.gr


‹ Επιστροφή



Δράση Θέσεις MediaKit
Συντελεστές Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου © Copyright Δράση 2013