Δράση. Περιβάλλον Παιδεία Πολιτισμός
Δράση
 

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

28/09/2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η εισαγωγή του ανταγωνισμού στην αγορά των αστικών συγκοινωνιών είναι η λύση σε προβλήματα όπως του ΟΑΣΘ Η κυβέρνηση αδιαφορεί καθώς η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας παραμένει για μέρες μη λειτουργική

Η Θεσσαλονίκη, δεύτερη σε πληθυσμό πόλη της Ελλάδος, με σημαίνοντα ρόλο στην εθνική οικονομία και ταυτόχρονα δοκιμαζόμενη δεινά από την παρατεταμένη οικονομική ύφεση, δέχεται σήμερα ένα ισχυρό πλήγμα, που την καθιστά πόλη μή λειτουργική. Η συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ στερεί από τους κατοίκους και επισκέπετες της την δυνατότητα να μετακινούνται με ανεκτό οικονομικό κόστος, αφού η πόλη δεν διαθέτει άλλο μέσο μαζικής δημόσιας μετακίνησης.

Η εξ αρχής στρεβλή, μονοπωλιακή συγκρότηση των δημοσίων συγκοινωνιών στην πόλη, η γενναιόδωρα χορηγική παρουσία του κράτους, σε βάρος μάλιστα του συνόλου των ελλήνων φορολογουμένων, στην διασφάλιση των κερδών, στην επιδότηση του εισιτηρίου καθώς και στην κάλυψη των ζημιών του, κατέστησε τον ΟΑΣΘ και τους μετόχους του όχι μόνο αποκλειστικό αλλά και προνομιακό πάροχο μίας υπηρεσίας, η ποιότητα και το εύρος της οποίας θα ήταν πολύ καλύτερα αν υπήρχε ελεύθερος ανταγωνισμός. Ταυτόχρονα σήμερα, η κυβέρνηση, που λόγω υστέρησης εσόδων καθυστερεί να αποδώσει στον Οργανισμό το σύνολο της οφειλόμενης "χορηγίας", δεν φαίνεται να συγκινείται από την ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, δεν φαίνεται να έχει σχέδιο αναθεώρησης μίας εσφαλμένης μέχρι σήμερα μονοπωλιακής πολιτικής στον κρίσιμο για την καθημερινότητα των ανθρώπων τομέα των μαζικών συγκοινωνιών και δεν είναι σε θέση να δώσει λύση μόνιμη και βιώσιμη.

Η Δράση πιστεύει, ότι, για λόγους προσαρμογής της χώρας στο ευρωπαϊκό κεκτημένο, που ευνοεί μεταξύ άλλων την απελευθέρωση του ανταγωνισμού στις συγκοινωνίες, προσαρμογή από την οποία η Ελλάδα δεν έχει κανέναν λόγο να αποτελεί ειδική εξαίρεση, αλλά και για λόγους εξυπηρέτησης των πολιτών με περισσότερες και καλύτερες επιλογές, επιβάλλεται άμεση μεταρρύθμιση του στρεβλού μοντέλου. Επίσης, λόγο για τον σχεδιασμό, την λειτουργία και την ανάπτυξη των δικτύων των μέσων μαζικής μεταφοράς, πρέπει να έχει η τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία πρέπει κατ'αρμοδιότητα να αποφασίζει για το ύψος της συμμετοχής της στην επιδότηση του εισιτηρίου, φορολογώντας αντίστοιχα τους δημότες αλλά και τους επισκέπτες της πόλης, αφού οι υπηρεσίες που παρέχονται αφορούν αποκλειστικά σε αυτούς. Η ιστορία του ΟΑΣΘ είναι διδακτική και αποδεικνύει ότι οι μονοπωλιακές θεσμίσεις λειτουργούν κατά κανόνα σε βάρος του καταναλωτή, σε βάρος δηλαδή του πολίτη.

Για πληροφορίες:

Γεωργία Πανοπούλου
Εκπρόσωπος Τύπου ΔΡΑΣΗΣ
Τηλ. 6932753022 & 2107472530
Email press@drassi.gr

‹‹ Επιστροφή



Δράση Θέσεις MediaKit
Συντελεστές Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου © Copyright Δράση 2013